maandag 30 maart 2009

Informatieve sites over enkelbreuken

Als je googelt op enkelbreuken of weber b fractuur krijg je een hoop te lezen waar je niet veel mee kunt. Ik heb de sites er uit gehaald die ik wel informatief vond:

http://www.vanwieringen.com/WeberB.html (van een diabeticus)

http://www.medicinfo.nl/{BD32D7DD-740D-41BE-815D-005D835E3AC9}

http://www.associatie-orthopedie-lier.be/

http://books.google.nl/books?id=z93oR39yoo4C&pg=PA266&lpg=PA266&dq=weber+b+fractuur&source=bl&ots=U5rGDOBVYg&sig=ohGiYJp6l2t9tmveRSLjnRgu3S4&hl=nl&ei=XtbQSZTlJMO4-Qby2vDUBw&sa=X&oi=book_result&resnum=10&ct=result en

http://www0.sun.ac.za/ortho/webct-ortho/ankle/ankle.html (o.a. type indeling weber a, b enz.)
http://www.orthopediemiddelheim.be/patients/nl/index.php?n=6&e=625&s=598

3 opmerkingen:

  1. Ook hier een Weber B fractuur.
    Op 19 maart 2009 heb ik een misstap gemaakt, hoorde direct kkrrrak! Au, dus omdat ik op de uiterwaarde liep en er geen mensen in de buurt waren, m'n dochter gebeld, zij heeft mij op haar rug genomen en naar het zieenhuis gebracht.
    Aldaar zijn er foto's gemaakt en hebben ze me in het gips gezet.

    Op 31 maart hebben ze me geopereerd, vanaf m'n knieholte heb ik een blok gekregen en onder narcose.
    Werd al wakker op de ok, super niet misselijk en vrolijk, zonder pijn!
    Mocht 1 nachtje overblijven ivm het nog geen gevoel hebben in m'n tenen en ivm evt pijnbestrijding in de nacht, deze heb ik niet nodig gehad.

    Voordat ik ontslagen werd uit het ziekenhuis is eerst de fysiotherapeut nog langs geweest, moest met krukken kunnen lopen en de trap op en af geoefend.

    Gelukkig een recept diclofanac mee en paracetamol.

    6 weken onbelast, ging goed 2x per week fysio aan huis, leren lopen zonder te belasten!

    Na 10 dagen de hechtingen verwijderd, deze was dus niet geheel dicht en er kwam "pus"uit.
    Dus moest ik 2x per dag spoelen.

    Na 6 weken retour bij de chirurg, hij heeft gekeken en ik mag belasten.
    Met de fysio een mooi plan opgezet, vorige week terugslag en 3 dagen pijn!
    Gelukkig gaat het nu weer beter, maar loop in huis met 1 kruk en buiten nog met 2 krukken.
    Hopelijk mag ik morgen met fysio in huis zonder krukken gaan lopen en buiten met 1.

    22 juni moet ik terug komen bij de chirurg en dan maken ze eerst een röntgenfoto.

    Herken veel uit je bericht, hier zit er dus nu ook een plaatje in en 3 schroeven, verder ben ik een gezonde vrouw van 48 jaar, die zeker 3x per week sport en veel met de honden buiten loopt.
    Merk dat de conditie snel achteruit is gegaan en hier heb ik nog steeds de "kous"om, pas geen schoenen, maar de Birkenstocks gaan prima!

    Groet,
    Anja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb ook na geschept te zijn door een auto een weber b.
      Nu dik jaar verder krijg toch weer pijn met bewegen. Ben alweer druk aan het werk heb steunzolen. Gistern weer foto's gemaakt. Overwegen om het plaatje te verwijderen. Wat is uw ervaring hiermee. Zit het plaatje er bij u nog in ?

      Verwijderen
  2. Op 22juni ben ik dus voor controle geweest bij de chirurg, ook is er een röntgenfoto gemaakt.

    Er blijft nog steeds een stukje open, waar ook pus uit komt.

    Nu staat er voor 30 juni een nieuwe operatie gepland, ze gaan dan het plaatje en de schroeven verwijderen.

    Groet,
    Anja

    BeantwoordenVerwijderen